Wij hebben alle modellen op een rijtje gezet. Er is ook de mogelijkheid om makkelijk informatie te krijgen en natuurlijk een prijsindicatie.
Nissan verwacht dat de verkoop van elektrische auto’s in 2020 20% van haar activiteiten in Europa zal vertegenwoordigen
Sommige autofabrikanten hebben verkoopdoelen voor elektrische auto’s bekendgemaakt en ze zijn eigenlijk overal verkrijgbaar. De meeste zijn voor 2025 of later en richten zich op 20 tot 30% van hun totale bedrijf.
Als het gaat om meer korte-termijndoelen, zijn ze zeldzaam, wat een recente verklaring van een Nissan-uitvoerend interessant maakt.
Als reactie op de aankondiging van Frankrijk dat ze gas- en dieselauto’s tegen 2040 zullen verbieden, vertelde Gareth Dunsmore, Electric Vehicle (EV) -directeur voor Nissan Europe deze week aan Reuters dat het bedrijf mikte op de verkoop van elektrische auto’s om 20% van de auto te vertegenwoordigen. zijn activiteiten in Europa in 2020:
“Tegen 2020, waar de marktomstandigheden goed zijn, vertrouw ik erop dat we tot 20 procent van ons volume zullen verkopen als voertuigen met nulemissie en dit zal alleen maar groeien”
Het is bijzonder interessant, want het is nog maar 3 jaar en Nissan is een belangrijke speler in Europa met meer dan 600.000 leveringen per jaar op de markt.
Momenteel is het aanbod van elektrische voertuigen beperkt tot de Nissan Leaf en de elektrische bestelwagen E-NV200, die minder dan 5% van zijn omzet in Europa vertegenwoordigt en amper 30.000 eenheden kan bereiken.
Om dat doel te bereiken, zouden ze dat alleen al in Europa moeten verhogen tot 150.000 elektrische auto’s per jaar.
Misschien is het een blijk van vertrouwen in de aanstaande volgende generatie Nissan Leaf die tegen het einde van het jaar wordt verwacht. Het nieuwe voertuig met meer bereik en functies zou de verkoop van Nissan’s eerste volledig elektrische voertuig, die een piek heeft gekend, kunnen opdrijven.
Maar het lijkt erop dat Nissan zijn opstelling voor elektrische voertuigen moet uitbreiden om dit doel te bereiken en het is iets dat de nieuwe CEO van Nissan liet doorschemeren tegen het einde van het decennium.
Het is gemakkelijk om te zien hoe het haalbaar zou zijn met in totaal 3 of 4 verschillende elektrische auto’s in hun opstelling, hoewel het een agressiever doel is dan elke andere grote legacy automaker.
Nissan onthult nieuw volledig elektrisch en autonoom scheidingsfilterconcept

Zoals verwacht was het nieuwe voertuig dat Nissan had geplaagd een volledig elektrische cross-over.
Jammer genoeg is het een concept en niet echt een voertuig dat is gericht op productie om de volgende generatie Leaf te volgen die vorige maand werd onthuld.
In plaats daarvan heeft de Japanse autofabrikant het volledig elektrische cross-overconcept “Nissan IMx” onthuld.
Het voertuig wordt beschreven als “een glimp in de toekomst van Nissan Intelligent Mobility”, de nieuwste productvisie van de automaker.
Het laat zien dat Nissan op zijn minst werkt aan EV’s die veel krachtiger zijn dan de Leaf. Nissan beweert dat het concept wordt aangedreven door twee “high-output elektromotoren” aan de voor- en achterzijde, waardoor het op alle wielen kan worden aangedreven. De dubbele motoren hebben een gecombineerd vermogen van 320 kW en 700 Nm koppel.
Zonder de capaciteit te specificeren, zegt Nissan dat het batterijpakket “high-capacity” is met “verhoogde energiedichtheid” waardoor “meer dan 600 kilometer (372 mijl) op een enkele lading.”
Hier zijn een paar foto’s van het voertuig vrijgegeven door Nissan:




Daniele Schillaci, executive vice president voor wereldwijde marketing en sales voor EV’s, zei over het concept:
“De IMx nul-emissie cross-over concept-voertuig belichaamt de toekomst van Nissan Intelligent Mobility. Via Nissan Intelligent Mobility wil Nissan de manier waarop mensen en auto’s communiceren, en hoe auto’s in de nabije toekomst en daarbuiten met de maatschappij omgaan, veranderen. “
Nissan zegt dat het voertuig zou worden uitgerust met een geavanceerde versie van ProPILOT, de driver-assistentie suite van de autofabrikant, en dat het interieurontwerp werd aangedreven door de opkomst van autonoom rijden:




De Renault, Nissan en Mitsubishi-alliantie lanceert 12 nieuwe volledig elektrische voertuigen binnen de komende 5 jaar
In de marge van de Frankfurt Motor Show 2017 hebben verschillende grote autofabrikanten mededelingen gedaan over hun inspanningen op het gebied van elektrische auto’s.

De alliantie van Renault, Nissan en Mitsubishi was er niet bij, maar ze kondigen nu ook nieuwe plannen aan als onderdeel van hun 2022 synergiestrategie.
Carlos Ghosn, voorzitter en chief executive officer van de Alliantie, zei:
“Vandaag is een nieuwe mijlpaal voor onze aangesloten bedrijven. Tegen het einde van ons strategisch plan Alliance 2022 willen we onze jaarlijkse synergieën verdubbelen tot € 10 miljard. Om dit doel te bereiken, zullen Renault, Nissan en Mitsubishi Motors aan één kant de samenwerking op gemeenschappelijke platforms, aandrijflijnen en de volgende generatie elektrische, autonome en verbonden technologieën versnellen. Van de andere kant zullen synergieën worden versterkt door onze groeiende schaal. Onze totale jaaromzet zal naar verwachting meer dan 14 miljoen stuks bedragen, waardoor tegen het einde van het plan naar verwachting $ 240 miljard zal worden gegenereerd. “
Een deel van de investering gaat naar de ontwikkeling van nieuwe elektrische voertuigen.
In tegenstelling tot de meeste andere autofabrikanten, maakt de alliantie geen aankondiging over allerlei soorten EV’s, zoals hybrides en plug-in hybrides, maar zij bevestigen in plaats daarvan dat hun nieuwe EV’s “puur elektrisch” zullen zijn:
“Tegen 2022 zullen er twaalf nieuwe emissieloze elektrische voertuigen worden gelanceerd, met behulp van nieuwe platforms voor gemeenschappelijke elektrische voertuigen en componenten voor meerdere segmenten.”
Renault en Nissan hadden al aangekondigd dat ze een gemeenschappelijk elektrisch voertuigplatform voor hun toekomstige voertuigen zullen ontwikkelen, maar het lijkt erop dat Mitsubishi, dat deels door Nissan werd overgenomen, ook van de inspanning zal profiteren.
Mitsubishi heeft nog een volledig elektrisch voertuig uitgebracht (update: ik was vergeten dat iMiev iets was, maar dat is waarschijnlijk het beste), maar ze zullen nu profiteren van de voortdurende elektrische aandrijflijnverbeteringen van Nissan en Renault voor de Leaf en Zoe.
Het nieuwste voorbeeld van deze verbeteringen is de nieuwe Nissan Leaf uit 2018, die eerder deze maand werd gelanceerd.
De 5 meest opwindende nieuwe elektrische auto’s die je in de komende 2 jaar kunt kopen
Ik heb de afgelopen 3 jaar fulltime verslag uitgebracht over elektrische auto’s. Meer dan 5200 artikelen later ben ik gefrustreerd door het aantal artikelen dat ik schreef over voertuigen die je vandaag nog steeds niet kunt kopen.
Maar ik denk dat dat de komende twee jaar zal veranderen.
We kennen nu tientallen elektrische voertuigprogramma’s die de komende jaren op de markt komen en we geloven dat ze de auto-industrie voor altijd zullen veranderen.
Hier bekijken we snel de 5 meest opwindende nieuwe elektrische auto’s die je in de komende 2 jaar kunt kopen.
Het sleutelwoord hier is ‘nieuw’. Er zijn verschillende geweldige elektrische auto’s die je vandaag kunt kopen, zoals de Tesla Model 3 en de Chevy Bolt EV, en ze zouden geprezen moeten worden om vroeg op de markt te zijn, maar hier zullen we nieuwe EV-programma’s bekijken waarvan we weten dat ze op de markt zullen komen zeker.
We hebben het over elektrische voertuigen die u in de komende 2 jaar kunt kopen.
Elektrische auto’s die ofwel betaalbaar zijn en / of die hele segmenten of zelfs de sector als geheel zullen verstoren.
5: VW I.D. Concept

Voor nu staat het voertuig alleen bekend als de VW I.D. Concept, maar het kan uiteindelijk ‘Neo’ worden genoemd.
VW is van plan om in 2020 een productieversie uit te brengen op basis van het concept dat ze in 2016 hebben onthuld.
Eerder dit jaar beweert Bild Magazine van Duitsland het eerste beeld te hebben van de geplande productieversie van de elektrische auto – hierboven afgebeeld.
We nemen het voertuig op de lijst omdat alles erop wijst dat Volkswagen van plan is om van deze auto zijn eerste in massa geproduceerde volledig elektrische voertuigen te maken.
De VW Golf is een zeer populair voertuigprogramma voor de Duitse autofabrikant en toch is zijn elektrische versie, de e-Golf, geen groot succes omdat het slechts een conversie is van zijn gas / diesel-aangedreven versie geproduceerd in kleine hoeveelheden.
Dit nieuwe voertuig is vanaf de grond af aan gebouwd om elektrisch en in massa geproduceerd te worden om een fatsoenlijke prijs te krijgen – momenteel geschat op ongeveer $ 30.000. VW heeft al miljarden dollars aan batterijcontracten gegund om het voertuig in volume op de markt te brengen.
Als VW trouw blijft aan wat ze oorspronkelijk hebben aangekondigd, verwachten we dat de VW I.D. Concept / Neo is een zeer populair voertuig dat veel nieuwe mensen zal introduceren in elektrisch rijden.
Ik zie dat VW zich inzet om honderdduizenden van die voertuigen per jaar te maken, wat een primeur zou zijn voor een elektrische auto van een andere automaker dan Tesla.
Verder is VW van plan om het voertuig te gebruiken om zijn nieuwste autonome rijtechnologie te lanceren.
Bereik: 250+ mijlen
Batterijpakket: 60 kWh (schatting)
Prijs: ~ $ 30.000 (niet officieel)
Beschikbaarheid: 2020
4: Mercedes-Benz EQC

We blijven in Duitsland voor de vierde plek, maar we gaan naar het premium SUV-segment.
Tegen de tijd dat de EQC volgend jaar uitkomt, zullen er 3 of 4 volledig elektrische opties in zijn segment zijn, wat het niet erg uniek maakt, maar ik denk dat dit ertoe zal leiden dat elektrische voertuigen veel overnemen (misschien zelfs de meeste ) marktaandelen van premium SUV’s.
Na 2020 denk ik dat de meeste premium SUV-kopers allemaal serieus moeten overwegen om elektrisch te gaan en dat is heel spannend omdat het momenteel een zeer vervuilend segment is.
De EQC is ook opwindend omdat de eerste Mercedes-Benz vanaf de grond af gebouwd is om elektrisch te zijn als onderdeel van het Daimler nieuwe elektrische platform van Mercedes.
Het zal ook het nieuwe elektrische EQ-merk van Mercedes-Benz lanceren dat ook de komende jaren 3 andere voertuigen zal omvatten.
De EQC zelf zou behoorlijk competitief moeten zijn in het premium SUV-segment. Hij is uitgerust met een accu van 70 kWh voor een bereik van ‘tot 500 kilometer’ (310 mijl). Natuurlijk, dat is gebaseerd op de NEDC-standaard en het real-world bereik of het EPA-geclassificeerde bereik zou naar verwachting aanzienlijk minder zijn – ongeveer 250 mijl. Qua bereik moet het concurrerend zijn met de verschillende andere volledig elektrische SUV’s die in de komende jaren op de markt komen.
Wat vermogen betreft, zegt Mercedes dat de EQC is uitgerust met twee elektromotoren aan de voor- en achteras voor een totaal vermogen van maximaal 300 kW. De automaker beweert dat hij in minder dan vijf seconden kan accelereren van 0 naar 100 km / h (0 tot 62 mph).
Bereik: ~ 250 mijlen
Batterijpakket: 70 kWh
Prijs: ~ $ 70.000 (niet officieel)
Beschikbaarheid: 2019
3: Volvo all-electric XC40

Volvo’s nieuwe XC40 is zeer goed ontvangen in het zeer populaire compacte SUV-segment en nu heeft de automaker eerder dit jaar bevestigd dat hij van plan is om volgend jaar al een volledig elektrische versie te maken.
Omdat de meeste elektrische SUV’s de markt raken in een groter of luxere segment, zoals de Mercedes-Benz EQC en Audi e-tron quattro, moet deze tegen een lagere prijs worden geleverd.
Helaas is er nog niet veel bekend over het voertuig, maar het nieuwste CUV-platform van Volvo is vanaf de basis gebouwd om verschillende soorten aandrijflijnen te ondersteunen, waaronder een volledig elektrische aandrijving.
Mijn grootste angst voor de volledig elektrische XC40 is dat Volvo deze te hoog zou kunnen schatten tegen de niet-elektrische versie, die begint bij $ 36.000. Dat is vaak een probleem voor autofabrikanten die elektrische en gasgestuurde versies van dezelfde auto verkopen.
Als het uiteindelijk meer dan $ 45.000 wordt, denk ik dat het een zware verkoop zal zijn bij de dealer, maar ergens dichtbij of zelfs daaronder kan een zeer aantrekkelijke optie op de markt zijn.
Bereik: 250 mijl (schatting)
Batterijpakket: 70 kWh (schatting)
Prijs: $ 45.000 (niet officieel)
Beschikbaarheid: 2019
2: Porsche Taycan

Ik ben vooral gecharmeerd van de Taycan, voorheen bekend als de Mission E, vanwege zijn potentieel om hardcore autoliefhebbers, zoals veel Porsche-fanaten, te overtuigen van de voordelen van elektrisch rijden.
Hoewel de Taycan een duurder premium voertuig gaat worden, zal de impact ervan op het verdrijven van sommige misvattingen over EV’s naar mijn mening naar beneden vallen.
Hoewel ik nog steeds veel autofabrikanten zie die slechts voorzichtig de EV-ruimte betreden terwijl ze hun gasmotorvoertuigen nog steeds beschermen, ben ik ervan overtuigd dat Porsche niet een van die autofabrikanten is – of op zijn minst laten ze het niet het Taycan-voertuigprogramma beïnvloeden .
Het lijkt erop dat Porsche de Taycan tot het beste voertuig maakt dat ze kunnen maken, zelfs als dit hun Panamera-verkoop schaadt.
Verder is de Taycan ook spannend omdat hij eruit ziet als de eerste volledig elektrische personenauto met een 800-volt oplaadsysteem, dat voordeel zal halen uit al die nieuwe 350 kW ‘ultrasnelle ‘laadstations die momenteel over de hele wereld worden ingezet.
Bereik: ~ 300 mijlen
Accupakket: 100 kWh (schatting)
Prijs: $ 80.000 + (niet officieel)
Beschikbaarheid: 2019
1: Tesla Roadster

Tesla brengt de Roadster terug met een nieuwe generatie van het voertuig dat het bedrijf meer dan 10 jaar geleden lanceerde.
Naar mijn mening is dit het meest opwindende en neemt de nummer één plaats in vanwege wat Tesla met de elektrische superauto beoogt: het halo-effect dat auto’s op gas nog steeds tot op zekere hoogte in de auto-industrie hebben weg te nemen.
Elon Musk noemde het een “hardcore smackdown naar benzine-auto’s.”
De autofabrikant wil de nieuwe Roadster de snelste productie-auto ooit gemaakt periode.
Nu nemen ze hier geen enkel risico en dekken ze alle bases door van de eerste productieauto een 0-60 mph tijd onder de 2 seconden, een kwart-mijl onder de 9 seconden en een topsnelheid van meer dan 250 mph te maken.
Het zal ook de eerste keer zijn dat een elektrische productie-auto een officieel bereik van meer dan 620 mijl (1.000 km) krijgt op een enkele lading.
Al die krankzinnige specificaties kunnen als buitensporig worden gezien, samen met het bijbehorende prijskaartje, beginnend bij $ 200.000, maar het zou waarschijnlijk het beste voertuiggeld kunnen worden dat kan worden gekocht en het is gewoon zo elektrisch.
Net als met de Taycan voor Porsche-fans, zal dit de kijk van veel mensen die batterij-elektrisch nog niet zien als het beste pad voorwaarts veranderen.
Bereik: 620 mijl (1.000 km)
Accupakket: 200 kWh
Prijs: $ 200.000 +
Beschikbaarheid: 2020