Het zoethoudertje tot de Mégane R.S., de Mègane GT, is op dit moment enkel te verkrijgen met een 205 pk sterke benzine voorin. Binnenkort mag die GT zich ook laten voorttrekken met een 165 pk sterk dieselblok. RENAULT MÉGANE GT GAAT OOK AAN DE DIESEL.
Peugeot doet het met haar 308 GT, Ford met de Focus ST. Wat juist? Wel, die sportieve badges niet meer exclusief koppelen aan benzineblokken. Want ook zelfontbranders kunnen sportief zijn. Renault, die volgen nu met de Mégane GT, want na de TCe Energy 205 (het blok van de Clio R.S. zeg maar), kan je de GT ook bestellen met de dCi 165, een door Renault Sport geprepareerde 1.6 diesel met twee turbo’s die beschikt over – jawel – 165 pk en 380 Nm.
Net zoals zijn benzinebroertje krijgt de diesel de 6-traps automaat met dubbele kopppeling en tekent ook 4Control (waarbij de achterwielen meesturen present). Renault pocht vooral met het normverbruik van 4,6 l/100 km. Dat een stevige drie liter onder dat van de benzineversie ligt. Prestaties zijn niet gekend. Al mag je rekenen op lauwe cijfers zoals +8 seconden naar de honderd en een top van zo’n 215 km/u.
RENAULT MÉGANE GT GAAT OOK AAN DE DIESEL.