‘Ontwikkeling rijeigenschappen Lexus IS 300h belangrijkste punt’


Ruim 1,6 miljoen testkilometers. Oftewel twee keer op en neer naar de maan. Dàt is de afstand die Lexus testrijders met de nieuwe Lexus IS 300h hebben afgelegd om de sportsedan klaar te stomen voor een leven in de handen van consumenten wereldwijd. Lexus is vastberaden om te imponeren met de rijeigenschappen van de IS 300h. Het merk laat weten dat de rijeigenschappen het belangrijkste punt waren tijdens de ontwikkeling van de auto. ‘Ontwikkeling rijeigenschappen Lexus IS 300h belangrijkste punt’.

Lexus hoofdingenieur Junichi Furuyama legt uit hoe het merk de ontwikkeling heeft aangepakt: “De conventionele manier zou zijn om elk aspect van de auto afzonderlijk te ontwikkelen, met optimale rijeigenschappen als gezamenlijk einddoel. Een nadeel is dat je aan het begin van het ontwikkelingsproces nog niet weet of het doel gehaald wordt. Met de nieuwe IS hebben we het proces daarom omgedraaid. De rijeigenschappen waren het vertrekpunt. Vervolgens zijn alle aspecten van de auto zo ontwikkeld dat die het uitgangspunt optimaal ondersteunen.”

De nieuwe ontwikkelingsaanpak heeft geleid tot nieuwe technieken om de carrosseriestijfheid van de Lexus IS verder te verbeteren. Om de carrosserie nog sterker te maken zijn bijvoorbeeld laserschroef- en lijmtechniek toegepast. Verder is de achterwielaangedreven Lexus voorzien van een wielophanging die de stabiliteit van de auto nog eens met twintig procent vergroot.

De nieuwe Lexus IS 300h Hybrid staat vanaf juli in de Nederlandse showroom voor een prijs van 36.990 euro; lease vanaf 529 euro per maand. 20 procent bijtelling voor de zakelijke rijder en het befaamde Lexus Red Carpet Treatment zijn standaard voor élke uitvoering.

‘Ontwikkeling rijeigenschappen Lexus IS 300h belangrijkste punt’.

Recent Content