Laadpaal Tesla


De laadpaal Tesla is belangrijk als je één van de mooie elektrische auto’s van Tesla aanschaft. Wij hebben de laadpaal Tesla geprobeerd, en zijn tot de conclusie gekomen dat je het best twee eigen opladers kan hebben. Natuurlijk een laadpaal thuis Tesla, maar ook een mobiele lader Tesla. Hieronder zie je onze twee keuzes, maar ook extra informatie over de laadpaal Tesla.

Welke laadpaal Tesla is de beste?

Wij hebben gekeken naar de beste laadpalen Tesla voor thuisgebruik. Ook de mobiele lader die overal gebruikt kan worden hebben wij onder de loep genomen. Hieronder kan je precies welk type lader je nodig hebt. Wij hebben de beste en meest gebruikte thuislader gevonden voor u. Ook een zeer goedkope mobiele lader kan je hieronder vinden:

  1. Beste thuislader voor de Tesla
  2. De goedkoopste mobiele lader voor de Tesla (slechts 380 euro)

Laadpaal thuisMobiele oplader

Wil je meer weten over de laadpaal Tesla? Wij hebben een artikel geschreven waarin we alles uitleggen over de verschillende mogelijkheden, waar u op moet letten en de praktische aspecten die belangrijk zijn bij de aanschaf. Klik hieronder om dit artikel te lezen:

Laadpas voor uw elektrische Tesla nodig?

En voor onderweg heb je natuurlijk ook een goede en betrouwbare laadpas nodig. Het aanbod is enorm, maar wij vertrouwen op de laadpas van VANDEBRON. Een zeer gerenomeerd en voortvarend energiebedrijf, dat het beste met u en het milieu voor heeft. De aangeboden laadpas kan gebruikt worden bij ALLE OPENBARE LAADPALEN van Nederland (en een groot stuk van Europa). Zeer goedkoop, makkelijk te gebruiken, vandaag besteld, morgen in huis!

Lees nu alles over deze laadpas (klik hier)!

Laadpaal Tesla Model S

Vermogen: 333-613pk

Accucapaciteit: 75 en 100kWh

Bereik: 75D: 490 km (NEDC), 380 km (praktijk)

100D: 632 km (NEDC), 480 km (praktijk)

Marktintroductie: 2013 (facelift in 2017)

Laadsnelheid: 3,7-16,5kW AC, 50-200kW DC SuperCharger

Gewicht: 2108kg

Lengte x breedte: 5 x 2 meter

Er bestaan op dit moment drie versies van de Tesla Model S: de 75D, de 100D en de P100D. In het recente verleden bestonden er ook 60-, 70-, 85 en 90-versies van de Model S waarbij het cijfer niet alleen op het modelnummer slaat, maar ook op de accu. Een 100D heeft dus een 100kWh-accu. De D-staat voor ‘dual drive’ oftewel elektromotoren voor en achter (vierwielaandrijving / AWD). De Performance-versie (P100D) is gelijk aan de 100D, maar dan met alle opties en Ludicrous-snelheid. Deze rijdt in slechts 2,7 seconden al 100 km/u. De andere versies doen daar 4,4 en 4,3 seconden over. De topsnelheid is 225 (75D) tot 250 km/u (100D/P100D). De 75D, 100D en P100D hebben een vermogen van respectievelijk 333, 423 en 613pk.

Voor € 5.300 bovenop de prijs kan een Model S worden voorzien van AutoPilot – dat kan ook na de levering nog, maar dan kost dit € 6.300. De accu’s worden actief verwarmd en gekoeld en de auto is op afstand bedienbaar via een app. Laden kan via AC met 11 tot 16,5kW en via DC met 120kW bij Superchargers. Laden bij andere snellaadstations is ook mogelijk, maar dan met maximaal 50kW met behulp van een Chademo-adapter (die standaard bij Fastned hangen).

Laadpaal Tesla Model X

Vermogen: 333-680pk

Accucapaciteit: 75 en 100kWh

Bereik: 75D: 417 km (NEDC), 330 km (praktijk)

100D: 565 km (NEDC), 420 km (praktijk)

Marktintroductie: 2016

Laadsnelheid: 3,7-16,5kW AC, 50-200kW DC Supercharger

Gewicht: 2390kg

Lengte x breedte: 5 x 2,1 meter

De Tesla Model X is een SUV-variant op de Model S. Deze is nog wat groter en vooral hoger dan de S. Het meest kenmerkend zijn de vleugeldeuren waarmee passagiers op de achterbank comfortabeler kunnen uitstappen zonder hun hoofd te stoten. De Model X is een van de weinige elektrische personenwagens van dit moment die een aanhangwagen of caravan mag trekken. Er bestaan op dit moment drie versies van de Model X: de 75D, de 100D en de P100D. In het recente verleden bestonden er, net als bij de Model S, andere modellen met verschillende accucapaciteiten. Alle modellen zijn voorzien van elektromotoren voor en achter (oftewel vierwielaandrijving / AWD). De Performance-versie (P100D) is gelijk aan de 100D, maar dan met alle upgrades en Ludicrous-snelheid. Deze rijdt in slechts 3,1 seconden al 100 km/u. De andere versies doen daar 5,2 en 4,9 seconden over. De topsnelheid is 210 (75D) tot 250 km/u (100D/P100D). De 75D, 100D en P100D hebben een vermogen van respectievelijk 333, 423 en 680pk.

Voor € 5.300 bovenop de prijs kan een Model S worden voorzien van AutoPilot – dat kan ook na de levering nog, maar dan kost dit € 6.300. De accu’s worden actief verwarmd en gekoeld en de auto is op afstand bedienbaar via een app. Laden kan via AC met 11 tot 16,5kW en met 120kW bij Superchargers. Laden bij andere snellaadstations is ook mogelijk, maar dan met maximaal 50kW met behulp van een Chademo-adapter (die standaard bij Fastned hangen).

Laadpaal Tesla Model 3

Vermogen: 204-261pk

Accucapaciteit: 50 tot 75 kWh

Bereik: Standaard-versie: 370 km (WLTP), 330 km (praktijk)

Long Range-versie: 544 km (WLTP), 480 km (praktijk)

Marktintroductie: 2018 (in Europa 2019)

Laadsnelheid: 3,7-11kW AC, 50-250kW DC (CCS)

Gewicht: 1685-1730kg

Lengte x breedte: 4,7 x 1,9 meter

De Tesla Model 3 is het goedkoopste model Tesla. De auto werd begin 2016 aangekondigd en zou oorspronkelijk in 2018 op de markt komen. Door aanloopproblemen met de productie is dat voor de Benelux nu uitgesteld tot 2019 – in de VS en Canada wordt het model wel al sinds 2018 uitgeleverd (en enkele vroege productie-exemplaren al in 2017). Er is een wachtlijst van bijna een half miljoen orders. Sinds eind december konden Europeanen die op de wachtlijst stonden orders plaatsen. Er komen verschillende versies. Standaard heeft de Model 3 alleen achterwielaandrijving (RWD), maar vierwielaandrijving (AWD) is ook een optie. Ook zijn er drie verschillende accupakketten met 50, 70 en 75kW. Daarmee kun je in de praktijk ongeveer 330 tot 530 km rijden. De versie met grotere accu wordt de ‘long range’-versie genoemd. Met de standaard en de long range-versie haal je binnen 5,4 en 5,9 seconden 100 km/u en de maximumsnelheid ligt op 210 tot 225 km/u. De Performance-editie trekt in 3,1s naar 100.

Net als bij de S en X kan de Model 3 voor een meerprijs worden voorzien van AutoPilot. De accu’s worden actief verwarmd en gekoeld en de auto is op afstand bedienbaar via een app. Laden kan via AC met 11kW en met 120kW bij Superchargers. Vanwege het kleinere accupakket is de laadsnelheid over het algemeen vlot. Het laden bij Superchargers is niet gratis. Het tarief per kWh is € 0,25, wat redelijk schappelijk is. De Model 3 kan ook laden bij andere snellaadstations, zoals Fastned, Allego of Ionity, doordat hij voorzien is van een CCS-aansluiting.

Recent Content