Laadpaal BMW


De laadpaal BMW is belangrijk als je één van de mooie elektrische auto’s van BMW aanschaft. Wij hebben de laadpaal BMW geprobeerd, en zijn tot de conclusie gekomen dat je het best twee eigen opladers kan hebben. Natuurlijk een laadpaal thuis BMW, maar ook een mobiele lader BMW. Hieronder zie je onze twee keuzes, maar ook extra informatie over de laadpaal BMW.

Welke laadpaal BMW is de beste?

Wij hebben gekeken naar de beste laadpalen BMW voor thuisgebruik. Ook de mobiele lader die overal gebruikt kan worden hebben wij onder de loep genomen. Hieronder kan je precies welk type lader je nodig hebt. Wij hebben de beste en meest gebruikte thuislader gevonden voor u. Ook een zeer goedkope mobiele lader kan je hieronder vinden:

  1. Beste thuislader voor de BMW
  2. De goedkoopste mobiele lader voor de BMW (slechts 380 euro)

Laadpaal thuisMobiele oplader

Wil je meer weten over de laadpaal BMW? Wij hebben een artikel geschreven waarin we alles uitleggen over de verschillende mogelijkheden, waar u op moet letten en de praktische aspecten die belangrijk zijn bij de aanschaf. Klik hieronder om dit artikel te lezen:

Laadpas voor uw elektrische BMW nodig?

En voor onderweg heb je natuurlijk ook een goede en betrouwbare laadpas nodig. Het aanbod is enorm, maar wij vertrouwen op de laadpas van VANDEBRON. Een zeer gerenomeerd en voortvarend energiebedrijf, dat het beste met u en het milieu voor heeft. De aangeboden laadpas kan gebruikt worden bij ALLE OPENBARE LAADPALEN van Nederland (en een groot stuk van Europa). Zeer goedkoop, makkelijk te gebruiken, vandaag besteld, morgen in huis!

Lees nu alles over deze laadpas (klik hier)!

Laadpaal BMW i3(s)

Vermogen: 168pk (125kW)

Accucapaciteit: 42kWh (oude modellen: 22 en 33kWh)

Bereik: 310 km (WLTP)

Marktintroductie: 2014

Laadsnelheid: 11kW AC (vanaf 2017), 50kW DC

Gewicht: 1195kg (1315kg met range extender)

Lengte x breedte: 4 x 1,8 meter

Bijzonder: Optionele range extender op benzine (REX-versies)

De BMW i3 kwam in 2014 op de markt als onderdeel van de nieuwe i-serie, waar ook de hybride i8 onder valt. Het eerste prototype werd in 2011 gepresenteerd op een autobeurs in Duitsland. Om gewicht te besparen bestaat de wagen grotendeels uit met koolstofvezel versterkt plastic. De i3 is een relatief kleine auto met ruimte voor vier personen en beperkte capaciteit in de kofferbak. De elektromotor heeft een vermogen van 125kW (168pk) en drijft de achterwielen aan. De 42kWh-accu heeft een praktijkbereik van circa 280km. Aanvankelijk was er ook nog een optionele range extender (REx) beschikbaar, die het aantal km’s ophoogt met circa 100 km. De range extender, met circa 9 liter benzine, is niet bedoeld om lange afstanden af te leggen, maar dient als een noodsysteem voor het geval de accu bijna leeg is. Logischerwijs vervalt daarmee grotendeels wel het voordeel van elektrisch rijden, want op benzine is de i3 niet erg zuinig (de benzinemotor wordt puur gebruikt als generator). Deze optie wordt uitgefaseerd, mede doordat EV-rijders hem in de praktijk bijna niet gebruikten.

De deurconstructie van de i3 is origineel, maar ongebruikelijk. De achterste rij heeft een deur die andersom naar buiten toe openklapt (het scharnier zit aan de achterkant). De deur kan alleen open wanneer de voorste deur geopend is. Voor volwassenen is dat onhandig, maar voor een gezin met kinderen is het een creatieve manier om een relatief kleine auto toch van vier deuren te voorzien. Je kunt daardoor toch makkelijk een kinderzitje monteren en tijdens het instappen kan de voorste stoel met een simpele handeling naar voren worden geklapt, indien nodig. Achterin passen twee grote koffers en – met enige moeite – een kinderwagen. BMW gebruikt li-ion-cellen van Samsung SDI. Eigenaren van een i3 met oude accu hebben de optie om tegen betaling de accu te upgraden naar de nieuwere 33kWh-versie. De huidige i3 ondersteunt 3-fase laden – oudere modellen van voor augustus 2017 kunnen alleen met 1-fase laden.

Eind 2017 werd de i3s aangekondigd. Dit is een model boven de reguliere i3, met een nieuw infotainmentsysteem en wat aanpassingen aan het exterieur. De elektromotor is ook iets krachtiger geworden; met 184pk tikt hij in 6,9 seconden de 100 km/u aan. De maximumsnelheid is iets verhoogd van 150 naar 165 km/u.

Recent Content