In 2019 komen er 3000 Kia E-Niro naar Nederland. Een prachtige auto, met de moderne elektrische technieken van deze tijd. Eindelijk helpt Kia ook mee om het elektrisch rijden in Nederland de goede kant op te krijgen.
455 kilometer
En natuurlijk kan de Kia E-Niro niet aankomen met een matig actieradius. En dat doen ze ook niet. Met een beloofde actieradius van 455 kilometer, laten we zeggen in de praktijk 400 kilometer, maakt de Kia E-Niro zijn belofte waar. De elektrische auto heeft de toekomst, want 5 jaar geleden moest je voor de mooie getallen nog een Tesla kopen van meer dan 100.000 euro.
64 kWh
In Nederland komt voorlopig alleen de versie met 64 kWh. De Kia E-Niro heeft ook een versie van 39 kWh. Deze gaat maar 289 kilometer, dus 250 kilometer in de praktijk. Natuurlijk zijn we in Nederland toe aan de betere actieradius. De Kia E-Niro met 64 kWH zal Nederland gaan verblijden met 3000 stuks.
Ruime vijfzitter
Zoals we gewend zijn van de Kia Niro is het een mooie ruime auto. De Kia E-Niro is een elektrische cross-over. Het is dus een SUV en een hatchback uit het C-segment in één. Het is nog steeds een zeer ruime auto, ook voor de iets grotere Nederlander. Wel zit je iets hoger, omdat er ruimte gemaakt moest worden voor het accu pakket.
Vanaf 42.000 euro
Waarschijnlijk moet je er snel bij zijn om in 2019 een Kia E-Niro te kunnen rijden. Ondanks de nog steeds relatieve hoge aanschafprijs van al snel 45.000 euro, is deze Kia E-Niro een populaire elektrische auto. Maar vanaf 2021 krijgen we een mooie subsidie. En dan zal Kia ook wel weer mooie en goede elektrische modellen hebben.