Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jas


Hyundai gaat zijn succesnummer aanpakken en komt volgend jaar met een vernieuwde i20. De fabrikant schept de nodige verwachtingen, maar gaan ze die ook waarmaken? Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jas.

Hyundai doet het zeker niet verkeerd in de klasse van de i20. De eerste generatie gold als opvolger van de Getz en van deze twee modellen verscheepten de Koreanen er inmiddels bijna een miljoen. Dat moeten er nog veel meer worden, want Hyundai wil meer i20′s verkopen dan het ooit gedaan heeft.

De tweede generatie i20 is letterlijk uit het jasje van zijn voorganger gegroeid, want niet alleen het uiterlijk is aangepakt. Het nieuwe model heeft een langere wielbasis, waardoor de auto zelf ook een stukje groter is geworden. Dat moet ervoor zorgen dat je zowel voor- als achterin de benen wat makkelijker kunt strekken.

Andere vernieuwingen zijn het panoramische zonnedak, dat volledig geopend kan worden als het zonnetje weer eens schijnt. Daarnaast voegt Hyundai een achteruitrijcamera toe en kiest het voor LED-verlichting aan de voor- en achterzijde van het nieuwe model. Die nieuwe snufjes zullen we voor het eerst in levende lijven kunnen aanschouwen in oktober, tijdens de Autoshow van Parijs.

De i20 is overigens minder Koreaans dan je zou vermoeden op basis van het logo op de motorkap. Hij werd namelijk ontworpen in het Duitse Rüsselsheim en wordt straks in elkaar geschroefd in de vernieuwde Hyundai-fabriek in Turkije.

Hyundai i20: Koreaans karretje in een Duitse jas

Recent Content