Elektrische Auto


De elektrische auto, wat zal het ons brengen. Er is al bekend welke merken weer, of voor het eerst, een nieuw model elektrische auto op de markt brengen. Veel merken hebben al een model elektrische auto en er worden ook steeds meer elektrische auto’s verkocht.

Een elektrische auto aanschaffen?

Toch zijn er nog veel mensen die twijfels hebben over de elektrische auto’s. Bij sommige van hen komt dit omdat de elektrische auto nog een beetje onbekend terrein is. Daarom in dit artikel een toelichting over de meest voorkomende zaken en onduidelijkheden omtrent de elektrische auto. En als laatste ook nog een vooruitblik naar de elektrische auto.

Elektrisch rijden

Om te beginnen: wat is er anders aan een elektrische auto dan een brandstofauto? Goed nieuws: een elektrische auto rijden is over het algemeen niet veel anders dan rijden in een brandstof auto. De elektrische auto komt alweer een stuk verder. Elektrische auto’s zijn bijna allemaal automaten, dus schakelen hoeft niet meer. Het snelle tanken kan bij een elektrische auto niet meer. Het opladen van de auto is wel een verandering waar men vaak even aan moet wennen. Niet alleen aan de manier van tanken, maar ook omdat de reis wat beter gepland moet worden van tevoren. Het is verstandig op buiten de spits te rijden. Door file raakt de accu sneller op, waardoor een normaal haalbaar ritje, ineens een niet haalbaar ritje kan worden.

De elektrische auto verwacht

Er komen steeds meer elektrische auto’s. Wij hebben de verwachte elektrische auto’s even op een rijtje gezet (bron: ev-database.nl)

De elektrische auto verwacht zijn:

Elektrische auto 2020: Honda e Advance

Honda e Advance

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 97 /mnd

0 – 100: 8.3 sec

Topsnelheid: 145 km/u

Bereik: 200 km

Verbruik: 16 kWh

Snelladen: 270 km/u

€38 330

€475 /mnd

Elektrische auto 2020 Volkswagen ID.3 Long Range

Volkswagen ID.3 Long Range

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% / 22% Bijtelling – € 131 /mnd

0 – 100: 5.5 sec

Topsnelheid: 180 km/u

Bereik: 450 km

Verbruik: 17,1 kWh

Snelladen: 550 km/u

€47 500 
€575 /mnd
Elektrische auto 2020: Volvo XC40 P8 AWD Recharge

Volvo XC40 P8 AWD Recharge

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% / 22% Bijtelling – € 217 /mnd

0 – 100: 4.9 sec

Topsnelheid: 180 km/u

Bereik: 375 km

Verbruik: 20 kWh

Snelladen: 470 km/u

€59 900
€725 /mnd
Elektrische auto 2020: Honda e

Honda e

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 89 /mnd

0 – 100: 9.5 sec

Topsnelheid: 145 km/u

Bereik: 200 km

Verbruik: 16 kWh

Snelladen: 270 km/u

€35 330
€425 /mnd
Elektrische auto 2020: Volkswagen ID.3 Standard Range

Volkswagen ID.3 Standard Range

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 76 /mnd

0 – 100: 8.0 sec

Topsnelheid: 160 km/u

Bereik: 275 km

Verbruik: 16,4 kWh

Snelladen: 260 km/u

€30 000
€400 /mnd
Elektrische auto 2020: Sono Sion

Sono Sion

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 66 /mnd

0 – 100: 9.0 sec

Topsnelheid: 140 km/u

Bereik: 225 km

Verbruik: 15,6 kWh

Snelladen: 270 km/u

€26 000
€325 /mnd
Elektrische auto 2020: Volkswagen ID.3 Mid Range

Volkswagen ID.3 Mid Range

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 101 /mnd

0 – 100: 7.0 sec

Topsnelheid: 160 km/u

Bereik: 345 km

Verbruik: 16,8 kWh

Snelladen: 480 km/u

€40 000
€500 /mnd
Elektrische auto 2020: Polestar 2

Polestar 2

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% / 22% Bijtelling – € 216 /mnd

0 – 100: 4.7 sec

Topsnelheid: 250 km/u

Bereik: 450 km

Verbruik: 16,7 kWh

Snelladen: 670 km/u

€59 800
€725 /mnd
Elektrische auto 2020: Tesla Model 3 Standard Range

Tesla Model 3 Standard Range

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 110 /mnd

0 – 100: 5.9 sec

Topsnelheid: 210 km/u

Bereik: 310 km

Verbruik: 14,8 kWh

Snelladen: 520 km/u

€43 500 
€599 /mnd
Elektrische auto 2020: Peugeot e-2008 SUV

Peugeot e-2008 SUV

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 103 /mnd

0 – 100: 9.0 sec

Topsnelheid: 150 km/u

Bereik: 275 km

Verbruik: 17,3 kWh

Snelladen: 410 km/u

€40 930
€500 /mnd
Elektrische auto 2020: Opel Corsa-e

Opel Corsa-e

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 76 /mnd

0 – 100: 8.1 sec

Topsnelheid: 150 km/u

Bereik: 290 km

Verbruik: 16,4 kWh

Snelladen: 430 km/u

€30 999
€428 /mnd
Elektrische auto 2020: Peugeot e-208

Peugeot e-208

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 89 /mnd

0 – 100: 8.1 sec

Topsnelheid: 150 km/u

Bereik: 295 km

Verbruik: 16,1 kWh

Snelladen: 440 km/u

€36 250
€479 /mnd
Elektrische auto 2020: Lightyear One

Lightyear One

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 378 /mnd

0 – 100: 8.0 sec

Topsnelheid: 150 km/u

Bereik: 580 km

Verbruik: 10,3 kWh

Snelladen: 550 km/u

€149 990
€1,850 /mnd
Elektrische auto 2020: Mini Electric

Mini Electric

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 88 /mnd

0 – 100: 7.3 sec

Topsnelheid: 150 km/u

Bereik: 185 km

Verbruik: 15,6 kWh

Snelladen: 270 km/u

€34 900
€449 /mnd
Elektrische auto 2020: SEAT Mii Electric

SEAT Mii Electric

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 53 /mnd

0 – 100: 12.3 sec

Topsnelheid: 130 km/u

Bereik: 200 km

Verbruik: 16,2 kWh

Snelladen: 170 km/u

€21 000
€250 /mnd
Elektrische auto 2020: Porsche Taycan 4S Plus

Porsche Taycan 4S Plus

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% / 22% Bijtelling – € 598 /mnd

0 – 100: 4.0 sec

Topsnelheid: 250 km/u

Bereik: 425 km

Verbruik: 19,7 kWh

Snelladen: 850 km/u

€116 786
€1,450 /mnd
Elektrische auto 2020: Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan 4S

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% / 22% Bijtelling – € 550 /mnd

0 – 100: 4.0 sec

Topsnelheid: 250 km/u

Bereik: 365 km

Verbruik: 19,5 kWh

Snelladen: 730 km/u

€109 900
€1,350 /mnd
Elektrische auto 2020: Porsche Taycan Turbo

Porsche Taycan Turbo

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% / 22% Bijtelling – € 878 /mnd

0 – 100: 3.2 sec

Topsnelheid: 260 km/u

Bereik: 415 km

Verbruik: 20,2 kWh

Snelladen: 830 km/u

€157 100
€1,859 /mnd
Elektrische auto 2020: Skoda CITIGOe iV

Skoda CITIGOe iV

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 54 /mnd

0 – 100: 12.3 sec

Topsneleid: 130 km/u

Bereik: 200 km

Verbruik: 16,2 kWh

Snelladen: 170 km/u

€21 500
€250 /mnd
Elektrische auto 2020: Volkswagen e-Up!

Volkswagen e-Up!

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 56 /mnd

0 – 100: 11.9 sec

Topsneleid: 130 km/u

Bereik: 200 km

Verbruik: 16,2 kWh

Snelladen: 170 km/u

€23 475
€275 /mnd
Elektrische auto 2020: Kia e-Soul 64 kWh

Kia e-Soul 64 kWh

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 106 /mnd

0 – 100: 7.9 sec

Topsnelheid: 167 km/u

Bereik: 370 km

Verbruik: 17,3 kWh

Snelladen: 350 km/u

€42 995
€539 /mnd
Elektrische auto 2020: DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% Bijtelling – € 109 /mnd

0 – 100: 8.7 sec

Topsneleid: 150 km/u

Bereik: 280 km

Verbruik: 17 kWh

Snelladen: 420 km/u

€43 190
€529 /mnd
Elektrische auto 2020: Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan Turbo S

(vanaf 2020) Elektrische Auto – 8% / 22% Bijtelling – € 1 112 /mnd

0 – 100: 2.8 sec

Topsneleid: 260 km/u

Bereik: 390 km

Verbruik: 21,5 kWh

Snelladen: 780 km/u

€191 000
€2,185 /mnd
Elektrische auto 2020: Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron 50 quattro

(binnenkort) Elektrische Auto – 4% / 22% Bijtelling – € 206 /mnd

0 – 100: 7.0 sec

Topsneleid: 190 km/u

Bereik: 275 km

Verbruik: 22,9 kWh

Snelladen: 410 km/u

€71 900
€863 /mnd
Elektrische auto 2020: Renault Zoe ZE50 R135

Renault Zoe ZE50 R135

(binnenkort) Elektrische Auto – 4% Bijtelling – € 44 /mnd

0 – 100: 9.5 sec

Topsnelheid: 135 km/u

Bereik: 320 km

Verbruik: 16,3 kWh

Snelladen: 240 km/u

€35 190
€425 /mnd
Elektrische auto 2020: Hyundai Kona Electric 64 kWh

Hyundai Kona Electric 64 kWh

(binnenkort) Elektrische Auto – 4% Bijtelling – € 52 /mnd

0 – 100: 7.9 sec

Topsneleid: 167 km/u

Bereik: 395 km

Verbruik: 16,2 kWh

Snelladen: 370 km/u

€41 595
€500 /mnd
Elektrische auto 2020: MG ZS EV

MG ZS EV

(binnenkort) Elektrische Auto – 4% Bijtelling – € 38 /mnd

0 – 100: 8.5 sec

Topsnelheid: 140 km/u

Bereik: 230 km

Verbruik: 19,3 kWh

Snelladen: 260 km/u

€29 900
€438 /mnd
Elektrische auto 2020: Renault Zoe ZE50 R110

Renault Zoe ZE50 R110

(binnenkort) Elektrische Auto – 4% Bijtelling – € 42 /mnd

0 – 100: 11.4 sec

Topsneleid: 135 km/u

Bereik: 320 km

Verbruik: 16,3 kWh

Snelladen: 240 km/u

€33 590
€400 /mnd
Elektrische auto 2020: Hyundai IONIQ Electric

Hyundai IONIQ Electric

(binnenkort) Elektrische Auto – 4% Bijtelling – € 47 /mnd

0 – 100: 9.7 sec

Topsneleid: 165 km/u

Bereik: 265 km

Verbruik: 14,5 kWh

Snelladen: 220 km/u

€36 995
€450 /mnd

De elektrische auto 2020 in beeld

De onderstaande video geeft een prachtig beeld van de elektrische auto 2020 verwacht. Een mooi compilatie van al het prachtigs dat op ons staat te wachten.

Elektrische auto 2020 leasen

Het leasen van een elektrische auto 2020 wordt steeds populairder. Het zakelijke leasen is zeer bekend in Nederland. Financial lease is de zakelijke lease vorm waarbij je een auto kunt aanschaffen voor je onderneming. Vele elektrische auto’s in Nederland zijn gekocht door gebruik te maken van financial lease. De bank financiert de aankoopsom voor je elektrische auto, maar als koper ben je wel direct de economische eigenaar van de auto. In maandtermijnen, het lease bedrag, betaal je de auto terug. Wij hebben de beste vorm van financial lease gevonden. Ook voor het leasen van een elektrische auto is dit de beste optie. Wij hebben bij lease.auto onze vrijblijvende offerte aangevraagd.

Lees meer over financial lease

Bijtelling elektrische auto 2020

De bijtelling voor de elektrische auto 2020 zou gewoon 4% zijn. Maar de veranderde plannen van de regering, betreffende de klimaatplannen. De bijtelling gaat over het prive gebruik van een zakelijke auto. De 4% bijtelling is voor de volledig elektrische auto tot een bedrag van 50.000 euro.

Het normale tarief is 22%, dus gebruik je een elektrische auto van meer dan 40 of 50 duizend euro, betaal je over het restant gewoon 22% bijtelling. Omdat het bijtellingpercentage oploopt, zullen de komende jaren nog steeds veel elektrische auto’s 2020 geleasd worden. Dit omdat dit percentage bijtelling de gehele looptijd geldig blijft.

Bijtelling 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026
Volledig elektrisch (EV) 4% 8% 12% 16% 16% 16% 17% 22%
Max. van catalogusprijs 50.000 45.000 40.000 40.000 40.000 40.000 40.000

Meer dan 1000 elektrische lease auto’s: nu beschikbaar

Nu ook mogelijkheid voor occasion private lease! (gratis offerte)

Soorten laadpalen

Het opladen van een elektrische auto kan bij een oplaadpaal. Er zijn verschillende soorten laadpalen: de snelladers, publieke oplaadpalen en thuis opladen. De gewone publieke laadpalen leveren wisselstroom en zorgen ervoor dat de elektrische auto na ongeveer 2 uur opgeladen is. Wanneer een gewone laadpaal aan huis staat, is dit vaak ongeveer 8 uur. Dit komt omdat de elektriciteit via een omvormer de wisselstroom moet worden omgezet in gelijkstroom.

Gelukkig ook snellaadpalen

Als laatste zijn er de snellaadpalen. Bij deze laadpalen wordt de elektrische auto in een hele korte tijd voorzien van stroom. Dit kan doordat er direct gelijkstroom wordt geleverd aan de auto. Zo´n snellaadpaal zorgt ervoor dat de elektrische auto binnen 30 minuten opgeladen is. Niet alle elektrische auto’s zijn geschikt voor deze snellaadpalen.
Om te berekenen hoe lang het ongeveer duurt voor dat de auto opgeladen is, kan dit worden berekend aan het vermogen van de laadpaal en de grootte van de accu van de auto. Stel dat de auto een accu heeft van 40 kWh en de laadpaal een vermogen van 10 kWh, zal het ongeveer 4 uur duren voordat de volledig lege accu weer opgeladen is.

Op reis met je elektrische auto 2020

In Nederland zijn op veel verschillende plekken publieke laadpalen geplaatst. Ook in het buitenland zijn er verschillende oplaadpunten. Waar deze laadpalen staan, kan worden gevonden op de website www.oplaadpalen.nl. Het is verstandig om, voordat de reis begint, goed uit te zoeken hoeveel kilometers de reis is en waar de oplaadpunten zijn. Dit zodat er voldoende stroom in de auto blijft om verder te kunnen reizen.

Opladen van een elektrische auto in de praktijk

Om een elektrische auto op te kunnen laden bij een oplaadpaal, is een oplaadpas nodig. De laadpas dient als identificatiemiddel (bij een thuislaadpaal) en is bij publieke oplaadpalen tegelijkertijd ook een betaalpas. Een laadpas kan worden aangevraagd bij verschillende organisaties. Niet elke laadpas wordt door elke laadpaal geaccepteerd, hier moet dus wel op worden gelet bij de aanschaf.

De laadpas

Doordat de laadpas nodig is bij het opladen, kan niemand de stroom als het ware stelen. Wanneer de stekker uit de auto wordt getrokken, is opnieuw de laadpas nodig als identificatiemiddel. De stekker uit de auto trekken kan bij de meeste auto’s al niet meer, omdat ze vaak vergrendeld zijn omdat de auto ook op slot staat. Niet alle publieke laadpalen zijn geschikt voor alle soorten elektrische auto’s. Let hier dus goed op.

Meer dan 1000 elektrische lease auto’s: nu beschikbaar

Nu ook mogelijkheid voor occasion private lease! (gratis offerte)

Thuislaadpunt

Zoals gezegd kan een elektrische auto worden opgeladen bij huis. Hiervoor wordt niet een gewoon stopcontact gebruikt, maar een thuislaadpunt. Deze wordt aangesloten op een aparte groep, wat veiliger is en er ook voor zorgt dat de auto sneller wordt opgeladen. Het opladen gebeurt door simpelweg de stekker in de auto te steken. Een thuislaadpaal kan via verschillende bedrijven en organisaties worden aangeschaft.

Houdt bij het kiezen van een oplaadkabel rekening met de lengte van de kabel. Wanneer de auto veel onderweg moet worden opgeladen, is het handig om een langere oplaadkabel te kiezen. Wanneer er dan een andere auto tussen de laadpaal en de auto staat, is dit geen probleem.

De duurzaamheid van elektrisch rijden

Elektrische wagens gebruiken geen brandstof en stoten geen CO2 uit. Dat wil niet zeggen dan een elektrische auto een klimaatneutraal vervoermiddel is. Bij het maken van de batterij van een elektrische auto, komt ook CO2 vrij. Ook bij het winnen van stroom komt CO2 vrij. Wel is deze hoeveelheid afhankelijk van hoe de elektriciteit wordt opgewekt. Bij zonne- of windenergie wordt er bijvoorbeeld minder CO2 uitgestoten dan bij kolencentrales. Naar verwachting zullen de elektrische auto’s in 2020 steeds meer verbeteren en duurzamer worden. Wat ook veel naar voren komt is dat de elektrische auto’s veel minder geluidsoverlast veroorzaken.

Merken die elektrische auto’s verkopen

Er komen steeds meer automerken die elektrische auto’s maken. Tesla is één van de bekendste merken die elektrische auto’s produceert. Daarnaast maken de meeste bekende automerken tegenwoordig ook elektrische auto’s. Sommige merken hebben al elektrische auto’s op de markt, andere hebben een aankondiging gedaan over wanneer hun eerste model op de markt komt. Er zijn veel dure automerken die elektrische auto’s produceren zoals Audi, BMW en Jaguar. Maar er komen ook steeds meer goedkopere modellen elektrische auto’s zoals de Peugeot iOn, Mitsubishi iMiEV en de Citroën C-Zero. De goedkopere modellen zijn vaak wel vaak wat kleiner en hebben een minder groot bereik dan de duurdere modellen.

Is een elektrische auto goedkoper dan een auto op brandstof?

Het aanschaffen van een elektrische auto kost meer geld dan de aanschaf van een benzine- of dieselauto van een model dat vergelijkbaar is. Dit komt omdat de accu van een elektrische auto erg duur is. Dit bedraagt ongeveer 40% van de prijs van de auto. Wel zijn elektrische auto’s in het gebruik voordeliger dan benzine – en dieselauto’s, de vaste lasten zijn dus lager. Dit is niet alleen omdat stroom goedkoper is dan brandstof, ook is het onderhoud van een elektrische auto goedkoper. Dit omdat er in een elektrische auto veel minder beweegbare delen zitten, waardoor er ook sprake is van minder slijtage ten opzichte van een auto die op brandstof draait.

De kosten opladen elektrische auto 2020

De kosten van de elektriciteit voor het opladen van de elektrische auto verschillen per laadpaal. Vaak is het tarief op de zaak goedkoper dan bij een publieke laadpaal. Bij veel publieke laadpalen wordt een starttarief betaalt, naast het elektriciteitstarief. Als rekenvoorbeeld: bij een elektriciteitstarief van €0,23/kWh en er kan 60 km worden gereden op een 12kWh volle accu, kost het €0,046 per kilometer die gereden is. De kosten per kilometer voor een benzineauto (1:12) kost gemiddeld €0,14 per kilometer en van een dieselauto (1:17) zit dit op €0,08 per kilometer.

Ook kunnen eigenaren profiteren van lagere motorrijtuigenbelasting en tot 2021 betalen ze geen BPM. Eigenaren met hybride auto’s betalen geen volledige wegenbelasting, maar een half tarief. Uiteindelijk zijn de elektrische auto’s vooral voor de rijkere mensen of de mensen met een leaseauto aantrekkelijk.

Hybride auto’s

Naast de volledig elektrische auto’s, zijn er ook hybride auto’s. Hybride auto’s zijn auto’s die gebruik maken van verschillende technieken voor de aandrijving. Deze auto’s werken op elektriciteit in combinatie met een brandstof. De meeste hybride auto’s worden door een verbrandingsmotor én een elektromotor en accu aangedreven. Tijdens het rijden wordt de accu door een generator opgeladen. Er zijn half hybride auto’s en volledig hybride auto’s De half hybride auto’s kunnen niet volledig op stroom rijden. De auto’s die volledig hybride zijn, kunnen op de verbrandingsmotor en op de elektromotor rijden. Ook is er nog een onderscheid in hoe de accu wordt opgeladen bij de hybride auto’s. Bij sommige hybride auto’s kan de accu alleen worden opgeladen tijdens het rijden/remmen. Bij de Plug-in hybride wagens, kan de accu worden opgeladen doormiddel van een stekker.

Bijtelling voor zakelijke rijders

Voor de zakelijke rijders is de lage bijtelling van een auto zeer aantrekkelijk. Een elektrische auto heeft namelijk 4% bijtelling, waar een normale brandstof auto 22% bijtelling heeft. Wel veranderd deze bijtelling in 2019, want wanneer de elektrische auto een fiscale waarde van €50.000 of meer heeft, wordt de bijtelling ook 22%. Doordat de bijtelling zoveel minder is, zullen veel zakelijke rijders kiezen voor een volledig elektrische auto of een hybride auto.

Meer dan 1000 elektrische lease auto’s: nu beschikbaar

Nu ook mogelijkheid voor occasion private lease! (gratis offerte)

Tweedehands elektrische auto’s

Er komen steeds meer goede elektrische auto’s op de tweedehands markt. Dit zijn vaak auto’s die voorheen geleased werden. Veel mensen twijfelen of ze een tweedehands elektrische auto moeten kopen. Dit omdat de accu achteruit bij gebruik en de techniek zo snel gaat, dan tweedehands elektrische auto’s ook vaak ‘’oud’’ zijn. De nieuwste modellen kunnen vaak veel meer en zijn beter uitgerust.

De capaciteit van de accu is essentieel

Verstandig is om goed onderzoek te doen naar de capaciteit van de accu (laten doormeten) die op dat moment in de auto zit. Dit is namelijk één van de belangrijkste dingen van een elektrische auto. Wanneer de tweedehands elektrische auto te veel kilometers heeft gereden is dit niet goed. Maar als hij te weinig heeft gereden ook niet, omdat dit ook niet goed is voor de accu. De accu slijt ook sneller wanneer boven de 90% wordt geladen of onder de 10% wordt leeg gereden. Helaas is vaak niet te achterhalen hoe de vorige eigenaar omgegaan is met het opladen van de elektrische auto. Zoals eerder benoemd zijn de accu’s van elektrische auto’s nog erg duur.

Voordelen van elektrisch rijden

  • De voordelen van elektrisch rijden op een rijtje:
    Een elektrische auto kopen is fiscaal aantrekkelijk omdat het belastingvoordeel oplevert.
  •  Het is beter voor het milieu om een elektrische auto te rijden omdat er minder CO2 uitstoot door veroorzaakt wordt.
  • Een elektrische auto maakt veel minder geluid ten opzichte van een brandstofauto.
  • Een elektromotor, die in een elektrische auto zit, heeft minder onderhoud nodigen dan de motor van een brandstofauto.
  • De kosten voor het opladen van een elektrische auto zijn lager dan het tanken van brandstof.
  • Een lage bijtelling en geen BPM, wat zorgt voor lagere vaste kosten per maand.
  • In sommige landen krijgen auto´s die op elektriciteit rijden, voordelen. Deze voordelen veranderen wel vaak en zijn ook niet helemaal duidelijk. Vaak komt dit omdat elektrische auto’s toch vrij nieuw zijn.

De verwachtingen zijn wel dat in de toekomst, bijvoorbeeld een elektrische auto in 2020 rijden, goedkoper zal worden en dat de regels in het buitenland voor elektrische auto’s in 2020 ook steeds meer zullen verduidelijken.

Nadelen van een elektrische auto

  • Naast alle voordelen, heeft elektrisch rijden ook wat nadelen. Hieronder de nadelen van een elektrische auto rijden:
    Bij het plannen van een reis, moet rekening worden gehouden met het feit dat de accu van de auto regelmatig moeten worden opgeladen. Vooraf is het slim om daarom op te zoeken waar laadpunten zijn.
  • Het laden van een elektrische auto kost tijd, dus er moet meer tijd voor een reis worden ingepland dan bij een traditionele auto. Wanneer eerst een autorit naar een ver vakantieland geen probleem was, moet er nu wel wat beter worden nagedacht over de logistieke kant van de reis.
  • Het kan zijn dat er in het buitenland geen juiste stekker bij de laadpaal aanwezig is of dat de laadpaal niet werkt. Het is daarom onverstandig om tot het laatste moment door te rijden. Plan daarom de reis zo in, dat er eventueel nog naar een volgende laadpaal kan worden gereden.
  • Een elektrische auto kopen, is een grote aanschaf. Vaak betekent een duurdere elektrische auto, dat de auto ook langer kan rijden op een volle accu. Er komen wel steeds meer goedkopere modellen, maar die hebben niet allemaal een groot bereik. Voor die auto’s geld dat ze vooral handig zijn voor het rijden in de stad en kortere afstanden.

Nieuwe modellen elektrische auto’s in 2020

Tesla komt rond 2020 met verschillende soorten nieuwe modellen. Zo komt Tesla begin 2020 met de Model Y, een elektrische auto met een compact SUV-design. Volkswagen komt met zijn eerste elektrische auto in 2020, de Volkswagen ID. Deze elektrische auto zal rond de €30.000 gaan kosten. Ook Ford komt in 2020 met een nieuw model: zijn eerste volledige elektrische auto in een SUV-design. SEAT komt met zijn eerste volledige elektrische auto in 2020 met een kilometer range van 500. Naar verwachten zullen er steeds meer elektrische auto’s in 2020 komen.

De toekomst van de elektrische auto in 2020

Er worden steeds minder dieselauto’s verkocht en verwacht wordt, dat de elektrische auto in 2020 populairder zal zijn dan de dieselauto. Voor degene die een elektrische auto kopen na 2020, komt er waarschijnlijk een aanschafsubsidie van €6000,-. Deze aanschafsubsidie komt dan in 2021 en zal ervoor zorgen dat nog meer mensen een elektrische auto gaan kopen. Dit komt ook omdat de voorspelling is dat benzine en diesel steeds duurder gaan worden.

De tweedehands elektrische auto 2020

Ook zullen er steeds meer tweedehands elektrische auto’s in 2020 op de markt komen. Dit omdat veel elektrische auto’s leaseauto’s zijn en die na 5 jaar worden vervangen. Deze elektrische auto’s komen dan op de tweedehands markt. Daarnaast komt private lease steeds meer in opkomst. Op die manier zullen meer mensen een elektrische auto kunnen rijden, omdat ze niet in één keer een groot bedrag op hoeven te hoesten. Men voorspeld dat in 2025 er meer elektrische auto’s zijn dan brandstof auto’s. Maar misschien rijden we over 25 jaar wel allemaal in een automatische elektrische wagen naar ons werk, de tijd zal het ons leren.

De elektrische auto 2020: de conclusie

Het jaar 2020 biedt vele kansen op het gebied van de elektrische auto. Het aanbod wordt steeds groter, er komen steeds meer elektrische auto 2020 en ook de tweedehands elektrische auto is hot!

Recent Content