DIT ZIJN DE DRIE TRENDS DIE HYUNDAI ZAG OP HET AUTOSALON 2016


Gisteren gingen de deuren dicht van het Autosalon dat met 555.000 bezoekers alweer een succesvolle editie kende. Maar het salon is in tegenstelling tot andere salons in de wereld een koopsalon. Hyundai geeft ons mee welke trends zij zagen op hun beursvloer dit jaar. DIT ZIJN DE DRIE TRENDS DIE HYUNDAI ZAG OP HET AUTOSALON 2016.

De Koreaanse autoconstructeur Hyundai geeft ons drie weetjes mee. Weetjes die we kunnen spiegelen aan de gehele markt en dus enkele trends kunnen waarnemen.

BENZINE BLIJFT SCOREN

De gemiddelde belg beseft eindelijk dat diesel niet altijd de oplossing is. Ondanks goedkopere prijzen aan de pomp, moet je vooral voldoende kilometers rijden alvorens voor een diesel te kiezen. Hyundai zag de trend al vroeger in het kleinere segment van auto’s, maar nu kiezen klanten ook bij de grotere wagens voor een diesel. De Tucson werd vroeger quasi enkel in diesel besteld, vandaag rijdt 35% van de Tucson op benzine.

WATERSTOF ALS VOLGENDE STAP

Ze pakken er mee uit als het uitkomt, Hyundai. Want op de ix35 Fuel Cell na is er geen aanbod en grote aantallen verkochten ze er ook niet van. Bij ons weten kunnen we ze in België nog steeds op één hand tellen. Maar de vraag is er wel. Het probleem ligt vandaag vooral nog bij de tankinfrastructuur. Hyundai is dus klaar voor verkoop zodra de overheid of andere instanties de nodige stappen zetten.

SUV’S BLIJVEN KNALLEN

We stampen er een open deur mee in, maar het fenomeen bevestigt zich opnieuw. SUV’s en crossovers blijven het populairst in het gamma. De i20 Active, Santa Fe en Tucson blijven schitteren in de Hyundai-verkooptabellen. Niet minder dan 42% van het aantal verkochte Hyundai’s is een SUV – voornamelijk voorwielaangedreven.

 

DIT ZIJN DE DRIE TRENDS DIE HYUNDAI ZAG OP HET AUTOSALON 2016.

Recent Content