DEZE FORD FIESTA RS… IS NIET VAN FORD


Stap je de Ford-dealer binnen, dan kom je niet verder dan een Fiesta ST met twee deuren en maximaal 200 pk onder de kap. Nee, je zal moeten passeren bij Mountune voor RS-prestaties. Of hoe klinkt 265 pk je in de oren? DEZE FORD FIESTA RS… IS NIET VAN FORD.

De Fiesta loopt stilaan op z’n laatste pootjes. Waardoor Ford er geen logica meer in ziet om een RS-derivaat te creëren van de huidige generatie. Gelukkig zijn er tuners links en rechts om die leegte in te vullen. Neem nu Mountune, zowat het best bevriende tunertje met Ford. Die peppen de Fiesta ST op naar heuse Fiesta RS prestaties. Want dankzij hun MR265 kit pompen ze het vermogen van de 1.6-liter viercilinder turbobenzine op van 200 pk en 290 Nm naar 265 pk en 370 Nm.

Een vermogensupdate waardoor de Fiesta de sprint naar de honderd in 5,7 seconden kan afleggen. Om je een idee te geven; daarmee blijft hij op gelijke tred met de Honda Civic Type- R. Die Japanner beschikt echter wel over een slim differentieel, de Fiesta niet, waardoor het maar de vraag is hoe stabiel hij door de bochten kan snellen.

Ben je dus op zoek naar een bochtenridder, dan stap je beter binnen bij M-Sport. Toch liever de Mountune-kit met opgewaardeerde turbo, intercooler en uitlaatsysteem onder je Fiesta ST plaatsen? Dan ben je zo’n 5.000 euro plus dertien uur aan installatiekosten kwijt.

DEZE FORD FIESTA RS… IS NIET VAN FORD.

Recent Content