Deze Dodge Challenger SRT8 trekt hele dikke strepen


Matwit, een dikke widebody, en genoeg rubber om de Durex-fabriek een week draaiende te houden. Dat somt deze Challenger van Ultimate Auto wel op. De achterbanden zijn een whopping 405 mm breed. Deze Dodge Challenger SRT8 trekt hele dikke strepen.

Autobanden worden smal en hoog, dat is de trend volgens Pirelli, en als je naar de BMW i3 en i8 (die optioneel wel breder rubber heeft) kijkt, dan moet je ze gelijk geven.

De Amerikanen doen dingen graag op hun eigen manier, en daarom gaat deze Challenger met zijn 24 inch Savini’s netjes mee met de hoge trend, maar zo smal als een fietsbandje? Never! De velgen zelf zijn 15 inch breed, biggety-bam! De breedte van het rubber komt uit op 405 mm, ter vergelijking: onder de Veyron liggen 365 mm brede plakkers.

Het kost je een aardige cent, voor je het weet raak je in de aquaplaning, en je noteert dikke verbruikscijfers, maar met een SRT8 is dat toch irrelevant. Oh, en er ligt een dikke Magnaflow-uitlaat onder. *Gorgel*

De projectauto van Ultimate Auto zagen we al eens eerder, toen was hij nog grijs en voorzien van andere jetsers. Leuk spul, maar laat hem ook eens echt zien, heren? In zijn nieuwste versie levert de 6,4 liter V8 uit de SRT8 475 pk en 637 Nm. Op de achterwielen uiteraard.

Bron

 

Deze Dodge Challenger SRT8 trekt hele dikke strepen.

Recent Content