De MG TF is op sterven na dood


Sinds het Engelse MG onder de Chinese vleugels van SAIC valt wordt er weer geproduceerd in de fabriek te Longbridge. Ook de MG TF rolde daar opnieuw van de band (bewijs), maar zoals we weten komt in autoland aan al het goede ooit een eind, en dus gaat ook de bejaarde Britse roadster met een welverdiend pensioen. De MG TF is op sterven na dood.

De tweezitter met middenmotor is na 15 jaar klaar met zijn taak. De markt voor guitige roadsters is nou eenmaal niet de grootste, dus MG zal haar pijlen vanaf nu volledig gaan richten op de MG6 & MG3. Door de MG TF te schrappen is er meer plek in de fabriek om deze nieuwe modellen te vervaardigen. Op termijn kan daar ook de MG7 bijkomen, een zelfverklaarde 3 Serie-concurrent die op het platform van de Opel Insignia komt te staan.

De MG TF werd al eens eerder doodverklaard, maar de productie ging later dat jaar toch weer verder. Nu komt er een definitief einde aan deze MX-5-concurrent. Het is tijd voornieuwe modellen om de verkoopcijfers bij MG op te krikken. Wat het Chinese SAIC trouwens best slim doet is de mogelijkheid creëren om hun MG’s via het GM-dealernetwerk in Engeland te kunnen slijten. SAIC is sinds de recente beursgang voor 1% eigenaar van GM, dus daar moet wat te regelen zijn. De eerste gesprekken tussen General Motors en MG zijn inmiddels al gevoerd.

Als afscheid, een videootje waarin Vicky Bulter-Henderson -destijds werkzaam voor Top Gear- de MG TF (uit ’98, dus vóór de Chinese overname) aan een rijtest onderwerpt.

Bron

 

De MG TF is op sterven na dood.

Recent Content