De allerlangste Range Rover is er nu als hybride


Chinezen met grootheidswaanzin, of met een gezonde voorliefde voor verlengde SUV’s, kunnen hun hart ophalen bij Land Rover. In Peking is de Range Rover Hybrid Long Wheelbase onthuld. De allerlangste Range Rover is er nu als hybride.

De Range Rover Hybrid Long Wheelbase is net als de reguliere verlengde versie zo’n 20 cm langer: 5.2 meter in totaal. Iets dat resulteert in 14 cm extra beenruimte voor de achterpassagiers, die in plaats van een achterbank ook kunnen opteren voor twee losse luxezetels (Excecutive Class Seating). De voorpassagiersstoel kan vanaf de achterbank, heel hautain, naar voren worden geschoven. Verder zitten er op de LWB standaardrolgordijnen voor de achterportierruiten word -ie geleverd met een panoramadak.

Onder de kap ligt de 3,0-liter SDV6 van JLR, bijgestaan door een elektromotor die 35kWh levert en geïntegreerd is met een achttraps ZF-transmissie. De e-motor werkt ook als generator tijdens het remmen, de opgeslagen stroom in het lithium-ion pakket kan vervolgens gebruikt worden om – hou je vast – 1,6 km elektrisch af te leggen tot een snelheid van 48 km/u. Daarna schakelt de dieselmotor automatisch in. De krachtbron heeft een gecombineerd vermogen van 340 pk en levert 700 Nm aan koppel. De CO2-uitstoot komt uit op 169g/km, het verbruik ligt op 6,4 l/100 km.

De orderboeken gaan in mei open. Eind dit jaar komt de XL-hybride op de markt, ook in Nederland.

De allerlangste Range Rover is er nu als hybride.

Recent Content