Dacia Logan MCV krijgt stijlupgrade


De Dacia Logan MCV had altijd al een aantal punten in zijn voordeel spreken: zijn prijs en ruimte bijvoorbeeld. Nu de Nederlander Laurens van den Acker flink bezig is om Renault van een herkenbaar gezicht te voorzien, gaat hij ook los op Dacia. Het Roemeens-Franse merk zal dan ook met spanning wachten op wat de nieuwe Logan MCV gaat doen nu hij door van den Acker onder handen is genomen. Dacia Logan MCV krijgt stijlupgrade.

Geëvolueerd design

Laten wij er geen doekjes om winden: de nieuwe Dacia Logan MCV ziet er gewoon stukken lekkerder uit dan de vorige versie. Hij is veel minder hoekige station / busje en veel meer een aerodynamisch gelijnde familiewagon anno nu. De krachtiger aangezette welvingen zorgen voor een wat gespierder uiterlijk en dat misstaat de MCV niet.

Ook het interieur van de Roemeen zet een flinke stap vooruit. Het dashboard blijft overzichtelijk van opzet maar oogt nu wel een stuk moderner. Grotere vlakken en panelen zijn voorzien van een fijne structuur en op het oog wordt gebruik gemaakt van kunststof van een hogere kwaliteit. De duurdere uitvoeringen kunnen worden voorzien van een dashboard in twee kleuren waarmee de Logan MCV zelfs enige allure niet kan worden ontzegd.

Twee zuinige motoren

De filosofie van Dacia blijft met de nieuwe Logan MCV ongewijzigd: veel bieden voor een bescheiden bedrag. Gelukkig houdt het merk hier ook rekening mee met de motorkeuze. Zowel de leverbare benzinemotor als de diesel is ook in 2014 voorzien van 20% bijtelling voor de zakelijke rijder. De 90 pk sterke benzinemotor stoot 116 gram CO2 per kilometer uit en de diesel (tevens met 90 pk) duikt zelfs onder de grens van honderd: 99 gram per kilometer. Het verbruik is hoopgevend: 5.0 l/100 km. voor de TCe benzine terwijl de dCi diesel genoegen zou moeten nemen met slechts 3.8 l/100 km.

Ruimte als belangrijkste wapenfeit

Hét wapenfeit van de station is en blijft zijn ruimte. Passagiers hebben over ruimte niet te klagen en zij kunnen ook nog eens een bovengemiddelde hoeveelheid bagage meenemen: met de achterbank omhoog is er plek voor 573 liter. Wanneer de achterbank wordt neergeklapt, ontstaat een laadruimte van 1.518 liter waarin bovendien objecten met een lengte tot 2.7 meter kunnen worden vervoerd. Ook in het interieur is een veelheid aan opbergruimte te vinden. In vakken en kastjes her en der kan in totaal nog eens 16 liter worden opgeborgen.

Vanaf net geen 12 duizend euro

Dacia houdt woord met hun belofte dat zij veel value for money zullen bieden: de Logan MCV TCe 90 Ambiance is leverbaar vanaf 11.990 euro met een nette standaarduitrusting met daarin onder andere ABS, stabiliteitscontrole, hellingstart hulp, dagrijverlichting en centrale portiervergrendeling. De Lauréate brengt de auto al aardig op smaak met audio met MP3-speler en Bluetooth, USB-ingang en bediening op het stuur en diverse aluminium accenten in het interieur. Het topmodel prestige beschikt over lekkere items als navigatie, airco, cruise control en parkeersensoren achter.

 

Dacia Logan MCV krijgt stijlupgrade.

 

Recent Content