Concurrentie pas op: hier is de Lexus IS 300h Hybrid


Ein-de-lijk is hij er dan: de nieuwe Lexus IS. Sinds de komst van de huidige generatie Lexus IS is er veel gebeurd bij het Japanse luxemerk. Waar Lexus met diverse modellen een goede positie in de verkoopstatistieken weet te scoren, blijft de huidige IS achter. Dat is niet verwonderlijk: terwijl al zijn concurrenten al werden vernieuwd, bleef verjonging van de IS achterwege. Maar nu is de nieuwe IS 300h Hybrid daar. De concurrentie kan de borst nat gaan maken. Concurrentie pas op: hier is de Lexus IS 300h Hybrid.

Verrassende vanafprijs

Natuurlijk is de standaard hybride aandrijflijn een unique selling point van de IS 300h Hybrid. Maar Lexus heeft nog een ijzer in het vuur: met een vanafprijs van € 36.990 staat de nieuwe IS 300h Hybrid zéér scherp in de markt. Het gecombineerde vermogen van de benzine- en elektromotor bedraagt een smakelijke 164 kW/223 pk terwijl het gemiddelde verbruik niet boven de 4,3 l/100 km. uitkomt. Zijn CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer is goed voor 20% bijtelling voor de zakelijke rijder. Dat zijn vermogen goed is voor een behoorlijk prestatiepotentieel mag geen verrassing heten: de sprint van 0-100 km/u wordt voltooid in 8,3 seconden.

Extra luxe First Edition

Lexus heeft er een sport van gemaakt om de standaarduitrusting nét even iets verder aan te kleden dan gebruikelijk in dit segment. De 300h Hybrid beschikt standaard over onder andere automatische airco, xenon verlichting met lichtsensor, 16 inch lichtmetalen velgen, audio met stuurwielbediening en Bluetooth, een automaat met flippers achter het stuur, hill start assist en noodremwaarschuwing. Lexus zal de IS 300h in eerste instantie naar ons land halen als First Edition. Voor een prijs van € 41.990 beschikt de IS dan over stuurwielverwarming, geavanceerde klimaatbeheersing, 17 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, Lane Departure Warning, een parkeercamera, stoelverwarming, een elektrisch zonnescherm, hard disk navigatie en een audiosysteem met DAB (Digital Audio Broadcasting).

Meer ruimte en rijdynamiek

Het befaamde “Red carpet treatment” van Lexus (onder andere haal- en brengservice, een vaste monteur en vervangende auto) geldt natuurlijk ook voor eigenaren van een IS 300h. Waar zij ook op kunnen rekenen, is een perfect afgewerkt interieur. Maar hoe zit het met de nadelen van de huidige generatie? Lexus laat weten dat deze zijn aangepakt: zo is het interieur, met name achterin, een stuk ruimer geworden. De rijdynamiek moet ook van een flinke impuls zijn voorzien zodat de Lexus IS 300h ook op dat gebied de (Duitse) concurrentie het vuur aan de schenen kan leggen.

 

Concurrentie pas op: hier is de Lexus IS 300h Hybrid.

Recent Content