Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWD


De Peugeot 508 RXH krijgt wat concurrentie uit eigen huis. Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWD.

Wie met zijn stationwagen wil uitdragen dat er ook wel eens van de gebaande paden geweken wordt, kan terecht bij Audi voor de Allroad-varianten, bij Peugeot voor de RXH-lijn of bij Opel om een Insignia Country Tourer aan te vinken. Stationbakken met overdadig kunststof op de wielkastranden, een verhoogde ophanging en soms met vierwielaandrijving. Citroën schaart zich vandaag in dit rijtje met de C5 CrossTourer.

Hij heeft de C5 Station als basis en is uitgerust met Hydractive III+ vering, waarmee de auto 15 mm hoger komt te staan en de rijhoogte continue kan worden aangepast en gestabiliseerd. Bij gemiddelde snelheid beschikt de C5 CrossTourer over twee bodemhoogtes (+ 6 cm tot 10 km/uur en + 4 cm tot 40 km/uur), om bij lage snelheid makkelijker over obstakels heen te komen.

Qua kunststof spatbordverbreders hebben de Fransen zich erg ingehouden: dat zijn simpelweg vier subtiele randjes geworden. De 18-inch matgrijzen velgen en dakdragers in dezelfde tint zijn een aardige toevoeging. Verder hebben de voor- en achterbumper beschermplaten van geborsteld aluminium gekregen en zijn de spiegelkappen in het chroom gestoken. Le bling.

De Hydractive III+ vering is verkrijgbaar met alle motoren, behalve de e-HDi 115 Airdream ETG. Citroën zegt dat er versies met 20% bijtelling naar Nederland komen, maar geeft nog geen prijzen vrij. De Fransoos debuteert op de Autosalon van Genève.

Bron

Citroën C5 CrossTourer: all road-versie zonder AWD.

Recent Content