Chrysler 300C SRT-8 AMG


Oer-Amerikaans, ongecompliceerd sterk en makkelijk met onderhoud. Toch toont deze Chrysler 300C SRT-8 wel heel veel verwantschap met Mercedes. Chrysler 300C SRT-8 AMG.

Duitsers en Amerikanen verschillen helemaal niet zo erg, vooral de verpakking is anders. Zeker als het om auto’s gaat. Zwaar, veel te veel power onder de motorkap en een vrij sterke V8-voorkeur. In het geval van de snelste Chrysler 300C: een 6,1 liter ‘Hemi’ V8. Een blok dat doet wat het moet doen. Ruim 425 pk en 570 Nm komen er vrij bij 6000 en 4800 toeren per minuut. Specificaties die nauwelijks afwijken van de oude vertrouwde 6,2 literAMG V8. In het geval van deze Chrysler 300C SRT-8 zijn er meer overeenkomsten.

Waarschijnlijk vielen prestaties van de originele remmerij tegen. De SRT-8 is geen stakker. Standaard zit er een prima set Brembo’s onder. Toch moest het anders en heeft deze SRT-8 naast een AMG uitlaat, 6-pots AMG remklauwen aangemeten gekregen. Want weinig dwingt zo goed tot stoppen als een set onvervalst Duitse klauw-ijzers.

Hebben we hier dan een van de beste luxe sedans denkbaar? Een 300C gebruikt toch al veel onderdelen uit Stuttgart, SRT maakt het alleen maar beter en waar gewenst voeg je wat ‘verfijnde’ AMG onderdelen toe.

Bron

Chrysler 300C SRT-8 AMG.

Recent Content