De productie start in 2015 en het speeltje krijgt geen viercilinder turbo maar een zes-in-lijn turbo. Dat zijn twee van de laatste hardnekkige geruchten uit München. En er is meer nieuws. BMW M2 krijgt interne “go” en toch een zescilinder.
De nieuwe M2 zou in de herfst van 2015 in productie gaan en dus eind volgend jaar of begin 2016 bij de eerste klanten op de stoep komen te staan. Er werd door BMW overwogen om een viercilinder turbo in het vooronder te duwen (een afgeleide van de toekomstige B48 motorenfamilie die S48 zou gaan heten) maar die plannen zijn geschrapt. Er komt “gewoon” een N55 (N55B30T0) zes-in-lijn in de opvolger van de 1M, een blok dat volgens bronnen binnen BMW 370 tot 380 pk moet gaan uitspugen. Meer zal ook niet kunnen want dan komt het geheel veels te dicht in de buurt van de M4 qua prestaties.
Over de 1M gesproken: die werd natuurlijk in eerste instantie in een gelimiteerde oplage (2700 stuks) gebouwd maar uiteindelijk zouden dat er ruim 6700 worden. De M2 zal dan ook niet in een gelimiteerde oplage gebouwd gaan worden. De 1M had destijds als codenaam binnen BMW “Pyrat” en de M2 zou derhalve nu Pyrat2 genoemd worden, de officiële benaming voor de M2 zal echter F87 zijn. De reden dat BMW nog niets officieel bevestigd heeft moge overigens duidelijk zijn: er moeten eerst nog wat M235i’s gesleten worden.
BMW M2 krijgt interne “go” en toch een zescilinder.