Hoe lang gaan de batterijen mee van een elektrische auto?


  • De mogelijkheid van verminderde batterijprestaties. Iedereen die eigenaar is van een apparaat met batterijvoeding, is in de loop van de tijd minder goed gaan presteren. Hetzelfde kan gebeuren met elektrische voertuigen, vooral de vroege modellen. We zullen je de les scheikunde besparen, maar volstaan ​​om te zeggen dat wanneer batterijen verouderen, je mogelijk verminderde prestaties en bereik ziet. Rijden bij hoge temperaturen, laden naar maximale capaciteit en leeglopen van de batterij naar een lage spanning eisen allemaal hun tol. Hoe lang gaan de batterijen mee van een elektrische auto?

Omdat EV’s een veel grotere batterij hebben, gebeurt deze prestatiedaling veel langzamer dan bij een smartphone of laptop. Het batterij-koelsysteem van de EV is een andere factor in hoe het zich in de tijd gedraagt: Vloeibare koeling helpt de levensduur en prestaties van de batterij te behouden en veel, maar niet alle, EV’s hebben deze systemen. De Nissan Leaf heeft bijvoorbeeld een luchtgekoelde batterij.

Het vervagen van de batterij was een irritant probleem voor sommige eigenaren van de vroege Nissan Leafs (2011-2012), vooral de modellen die consequent in warme klimaten worden aangedreven.

Nissan voorspelde dat de batterijen van Leaf na vijf jaar 80 procent van hun capaciteit zouden behouden bij normaal gebruik. Na een onderzoek naar de gevallen waarin de batterij in 2012 in de regio Phoenix is ​​verdwenen, heeft het dit cijfer voor die regio herzien.

“Op basis van werkelijke voertuiggegevens, projecteren we het gemiddelde voertuig in die markt om een ​​batterijcapaciteit van 76 procent te hebben na vijf jaar – of een paar procentpunten lager dan de globale schatting,” Carla Bailo, senior vice-president, onderzoek en ontwikkeling voor Nissan Amerika, zei in een open brief aan Leaf-bezitters. “Factoren die dit verschil verklaren zijn onder meer extreme hitte, hoge snelheid, hoge jaarlijkse kilometerstand en oplaadmethode en frequentie van de Nissan Leafs op de Phoenix-markt,” zei Bailo.

Nissan herinnerde zijn klanten eraan dat deze auto’s slechts een kleine subset waren van alle Leaf-voertuigen ter wereld, en de meeste Leafs-batterijen vergrijzen zoals bedoeld, met 80 procent van de capaciteit na vijf jaar. Nissan veranderde uiteindelijk de batterijchemie voor het 2013 modeljaar Leaf, waardoor de batterij beter bestand was tegen warmere temperaturen. De Leaf-gemeenschap heeft het de “hagedis” -batterij genoemd.

Lees nu alles over de elektrische auto

http://remcok.sg-host.com/elektrische-auto/

Hoe lang gaan de batterijen mee van een elektrische auto?

 

Recent Content